czwartek, 9 października 2014

Liebster Blog Nomination

W poniedzialek, otrzymalam nominacje do Liebster Blog Award, dziekuje wiec Zuzannie z blogu « Juznie pada » i tak jak napisalam w komentarzu pod jej postem, dolaczam sie do zabawy. Mysle, ze to fajny pomysl, bo dzieki temu poznacie mnie troszeczke lepiej J


1.          1. Dlaczego zalozyles/as bloga?

Coz, bloga zalozylam, poniewaz namowila mnie do tego siostra. Mialo byc intymnie, a wyszlo miedzynarodowo. Na poczatku chcialam pisac tylko dla siebie i najblizszych ale szybko « dorobilam sie » grona stalych czytelniczek. Dzieki wielkie ze mnie czytacie !



2. Co sprawia Ci najwieksza trudnosc w jego prowadzeniu?

Moja najwieksza trudnoscia w prowadzeniu bloga jest brak czasu… Mam tysiace pomyslow na arytkuly, i rowniez pisze na zamowienie czytelnikow, ktorzy prasza o posty dotyczace knkretnych tematow. Jednak, jest mi bardzo ciezko znalezc wolnechwile. Niektore z moich postow, sa dosc rozbudowane i potrzebuja przygotowan. Napisanie jednego posta potrafi mi zajac nawet kilka dni. W wiekszosci jednak jest to kilka godzin.



3. Czy jestes zadowolony/a ze swojego zycia?

Jestem urodzona optymistka, ktora przez zycie idzie z podniesiana glowa. Tak, jestem bardzo zadowolona ze swojego zycia. Mama wspaniala rodzine, dzieci, meza i przyjaciol, kocham i czuje sie kochana.



4. Ulubiony serial albo dwa.

Uwielbiam seriale, ale tylko te produkcji amerykanskiej. Nie mam mozliwosci aby podac jeden albo dwa ! Musze podac wszystkie !!! « Desperate Houswifes » « Grey’s Anatomy"  « Vikings » « Games of throne » « Homeland » « Sex & the city »



5. Jak czesto jesz swieze warzywa?

Warzywa jem codziennie, i sa one zawsze swieze. Nie uzywam warzyw konserwowych, w puszkach ani mrozonek. Kozystam z tytejszego ryneczku lub wielkiego sklepu warzywno owocowego, gdzie jest ogromny wybor produktow. Staram sie jesc warzywa sezonowe, z wyjatkiem pomidorow i ogorkow, ktore jemy przez caly rok.



6. Wolisz zalowac, ze czegos nie zrobiles/as, czy raczej zalowac zrobienia tego?


« Non ! Rien de rien,
Non ! Je ne regrette rien,
C’est payé, balayé, oublié
Je me fous du passé !!! »

Edith Piaf



7. Czy jest Ci trudno podejmowac decyzje, czy raczej wcale o tym nie myslisz?

Decyzje podejmuje szybko i latwo, bez wzgledu czy dotyczy to menu na sobotnia kolacje, zakupu butow, czy wyboru partnera zyciowego. Co ma byc to bedzie J



8. Czy masz swoj ulubiony zapach? Jaki?

Jak chyba kazda kobieta mam swoich faworytow. Od kilku juz lat uzywam perfum « Chloé » i jestem absolutna fanka. Latem uwielbiam mgielki zapachowe Victoria Secret, sa swieze, lekki i delikatne



9. Kawa czy herbata?

Herbata earl grey z bergamotka Lipton o poranku, kawa « Nespresso » waniliowa lub karmelowa z mlekiem o poznymm poranku, i herbata « Mariage Frères » zielona popoludniu. Kawe nauczylam sie pic po narodzinach Lilianki, a odkad na swiat przyszla Ofelcia, stalam sie juz uzalezniona



10. Czy czytasz prase codzienna? Jaka?

Staram sie czytac codzienie « Polska The Times » wydanie internetowe, i « Dziennik Lodzki »  Bedac w Polsce zawsze kupuje « Newsweeka » « Wprost » we Francji mam staly abonament « Elle à table » i « Parents » Oczywiscie bardzo lubie plotkarskie gazetki typu « Voici » « Public » czy « Closer » Wersji polskiej nigdy nie kupuje, bo nie znam polskich celebrytow.



11. Czy znamy sie osobiscie?

Zuzanno, nie znamy sie osobiscie, ale zdazymy to jeszcze nadrobic. W koncu Paryz, nie jest taki wielki ! A obie lubimy kawe ze Starbucksa J



A teraz kolej na mnie :
1.Dlaczego taka nazwa bloga ?
2.W jaki sposob znajdujesz tematy do pisania ?
3. Jaki gatunek literacki preferujesz?
4. W jakim jezyku chcialabys mowic i dlaczego ?
5. W jakim miescie na swiecie chcialabys mieszkac ?
6. Jakie filmy naleza do Twoich ulubionych ?
7. Jak oceniasz swoje zdolnosci kulinarne ?
8. Jaki jest twoj ulubiony dzien tygodnia i dlaczego ?
9. Kot czy pies ?
10. Preferujesz Wielkanoc czy Boze Narodzenie
11. Ktore z blogow, czytanych przez Ciebie, moga sie rowniez podobac Twoim czytelnikom ?

Nominacje otrzymuja:

4 komentarze:

  1. Poznajemy cie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki za nominacje :)postaram sie odpowiedziec w kolejnym poscie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację. Oto moje odpowiedzi :)
    1. Na początku mój blog nazywał się „francuski-przez-skype” (w nawiązaniu do mojej działalności zawodowej). Niestety nazwa nie oddawała dobrze zawartości bloga, więc zmieniłam ją na „Blog o Francji, Francuzach i języku francuskim”. I teraz wszystko jasne ;)
    2. Tematy same do mnie przychodzą, w trakcie rozmów z uczniami, oglądania telewizji, czytania innych blogów, etc.
    3. Lubię powieści, ale chciałabym czytać więcej biografii i reportaży.
    4. Chciałabym nauczyć się portugalskiego z powodu tych wszystkich szeleszczących dźwięków 
    5. Jest mi dobrze tu, gdzie jestem teraz ;)
    6. Szeroko pojmowane dramaty. Po kilka razy widziałam „Między słowami”, „Bliżej”, „Życie ukryte w słowach”, „21 gramów”, „Moje życie beze mnie”.
    7. Myślę, że całkiem nieźle. Mam kilka „specialite de la maison” 
    8. Niedziela. Jedyny dzień, kiedy nie myślę o pracy.
    9. Zdecydowanie pies! Od kilku miesięcy jestem szczęśliwą posiadaczką psiurka rasy cairn terrier.
    10. Boże Narodzenie, za wyjątkowo rodzinną atmosferę, śnieg i wieczory z kocem i ciepłą herbatą.
    11. Jest ich naprawdę dużo. Bardzo ciężko mi jest się zdecydować, więc odsyłam na mój blog, gdzie znajdziecie pełną listę.

    OdpowiedzUsuń
  4. tak sie ciesze, ze odpowiedzialas!!! obie lubimy kawe ze starbucksa i okazuje sie tez, ze te same seriale i popoludniowa zielona herbate :)

    OdpowiedzUsuń